08 Mac 2011

hArI yAnG AgAk MeNgEmBiRaKaN

Hari ni bagi aku agak mengembirakan..terasa bagaikan satu aura semangat baru untuk aku..firstly tido tadi dapat miskol dari 1 nombor yang tak aku kenal..dari johor..aku tak berani nak angkat sebab sejak akhir2 ni byk plak nombor yg tak aku kenali..takut aserehe pancing je nak tau nombor sape..jadi aku biarkan je berbunyi dan teruskan tido...kemudian tido aku di ganggu lagi oleh Pak cik Karim...Pakcik lokcing..kira majikan part time aku kat Cafe SME Bank..dia suro amek barang sebab nak balik kampung..senang sikit bila nak niaga petang nnti..ketika amek barang jualan 2 aku dapat panggilan yang sama, aku pon angkat lah..rupa2nya daripada Kastam Johor..dia dapat kol dari UUM tok tempat praktikal aku..Kastam ni first choice aku masa isi borang nomination form..dia tanya bila praktikum n cakap management kat mana2 bahagian pon boleh kan..aku dgn blurrrrr seblurrrrrr driver bas UNIC dulu pon cakap boleh..dah letak phone baru aku sedar kebodohan aku.. kenapa lah aku tak cakap "kalo boleh nak kat bahagian pentadbiran"..ishhhhh, bodoh yang teramat sangat..wat nye aku di campak ke bahagian yang tak related dgn apa yang aku belajar kan dh waste my time n nothing to learn..tapi tak pe lahhhyang penting bila aku dapat kat kastam bermakna selangkah kaki aku dh jejak ke organisasi kerajaan..kan memang bahagian pengurusan awam gak..menguruskan hal ehwal awam..yang happy at least kemungkinan besar aku dapat kastam...so, tak lah risau sgt kat mana UUM nak campak aku..wat nye kena campak kat corong mana n organisasi apa2 ntah..better kat kastam je..harapan aku agar aku dapat belajar sesuatu kat situ n harapan dapat kerja kat situ..Aminnnnnn

secondly yang wat aku happy, aku hampir2 dapat jual booth tok projek kelas n juga asigmnt..Projek Karnival Etnik Belia 1 Malaysia..bukan senang nak jual..aku kol Romzy Studio..Kira butik perkahwinan terkenal jugak lah kat Kedah..design memang cun..murah plak tu..kalo lah aku org kedah..nak gak aku pakai perkhidmatan dia..aku kol en romzy, pemilik butik tersebut, dia cakap akan kol aku esok tok confirm..tapi tak sampai beberapa minit dia kol aku n cakap pekerja dia berminat..tersenyum gak lah aku...bila pekerja dia kol, kitaorng pon cakap lah apa yang aku tau..aku ni banyak tak tau sebab aku dah 8 @ 9 kali kot ponteng kelas gara2 bosan..masuk kelas je discus about projek..tak pernah belajar langsung..mana aku tak bosan..pekerja Romzy ni macam berminat..happy giler..tapi kitaorang nak jumpa Jumaat ni kat butik dia..tok discus lebih lanjut n dia nak baca paper work @ flyers..ntah dah siap blom flyers tu..budak2 bahagian publisiti ni lembap..semua kerja tertanggunh sebab dorang, bussiness card tak siap, flyers tak siap..cam ne kitaorang nak jual booth n cari penajaan..apa2 pon aku harap hikmat n kebaikkan jumaat tok tarik perhatian Romzy Studio tok beli Booth ni,..Aminnnnn

bila 2 citer menarik ni aku dapat..rasa semangat baru pon ade..jadi aku nak jual lokcing awal hari ni..aku jadi toke hari ni...hahaha..moga2 untung lebih..cian kat Pakcik Karim..sewa kena bayar sehari RM 10..tapi jual dari kol 6-11..tak berbaloi bagi dia..mana nak amek barang kat Thailand, minyak, byr gaji pekerja..blom lagi campur wet rugi bila kena tahan dgn kastam..habis smua barang kena rampas..selama aku hidup..dia lah manusia yang paling baik aku kenal..walaupon kadang2 dia lambat pickup apa yang kitaorang cakap..semoga Allah memberi rahmat n hanya Allah yang dapat balas budi baik pakcik..

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...